Jak zwiększyć trafność Allegro nie obniżając cen i bez wysiłku?

J

Trafność Allegro spędza sen z powiek sprzedawcom. Wcześniej kupujący mogli uszeregować produkty w danej kategorii po czasie do końca aukcji. Zasady były jasne. Po pojawieniu się trafności sytuacja zmieniła się diametralnie – tajemniczy algorytm przypominający ten w wyszukiwarce Google zaczął decydować o tym, kto jest na górze, a kto na dole. Po prawie trzech latach znane są elementy zmieniające pozycję w wynikach wyszukiwania. Jak możesz na nie wpłynąć i zwiększyć zyski?

Jak wpłynąć na trafność Allegro?

Pierwszym kryterium jest tytuł i treść aukcji

Tytuł powinien określać dokładnie, co sprzedajesz. Treść powinna stanowić opis produktu i korzyści wynikających z jego stosowania. Wielu sprzedawców wciąż jednak poprzestaje na wymienieniu parametrów produktu, suchym opisie bez emocji. Taka aukcja jest nie tylko źle odbierana przez kupujących, ale też przez trafność Allegro. Wyczerpujący opis z chmurą słów kluczowych wokół danego tematu nie tylko przemieszcza twoją aukcję wyżej, ale też zachęca do zakupu, buduje markę firmy i skłania do ponownych odwiedzin.

Drugim kryterium jest liczba wejść

Tutaj z kolei przydaje się tytuł aukcji, który nie tylko opisuje dokładnie produkt, ale też obiecuje coś więcej. Mogą to być dodatkowe korzyści wynikające z zakupu albo z posiadania produktu, które nie są oczywiste dla kupującego i których nie oferuje konkurencja. Coś, co zaintryguje i zaciekawi. Bardzo dobrze opisał to Darek Puzyrkiewicz na swoim blogu. Przydaje się również dobre zdjęcie-miniaturka.

Trzecim kryterium jest liczba osób obserwujących aukcję

Dobrze wyeksponowany produkt będzie zachęcał klientów, by o nim myśleli i do niego wracali, nawet jeśli z jakichś powodów nie mogą od razu go kupić. Te osoby również podbijają liczbę wejść. Zadbaj o szczegółowy opis problemu, z jakim musi się mierzyć twoja grupa docelowa i wytłumacz, jak twój produkt rozwiązuje go, a zainteresowanie od razu się zwiększy.

Trafność allegro Czwarte kryterium – liczba komentarzy i ocena

Wbrew pozorom świetna obsługa nie zaczyna się dopiero w momencie zakupu, ale na długo przed. Kiedy? Gdy wybierasz produkt, który wstawisz do sklepu i gdy tworzysz opis. Dokładny opis produktu zmniejszy prawdopodobieństwo nietrafionego zakupu i późniejszych reklamacji. Gdy klient dostanie dokładnie to, czego potrzebuje, tylko to się będzie liczyło i chętnie da Ci pięć gwiazdek w każdej kategorii.

Piąte kryterium to ewentualne spory z kupującymi

Jeśli chcesz zapobiec sporom, opisz dokładnie, co oferujesz w ramach aukcji i co to da klientowi. Kupujący są w stanie wybaczyć drobne błędy, które czasem zdarzają się każdemu, gdy dostanie dokładnie to, co wybrał. Im lepiej opiszesz produkt i usługę (koszt i czas przesyłki, warunki reklamacji i zwrotu), tym będzie mniej miejsca na niedomówienia.

trafność Allegro

Trafność Allegro zależy też od:

  • posiadania Standardu Allegro,
  • dobrej jakości zdjęć,
  • poprawnej kategorii,
  • jak największej ilość parametrów,
  • bezpłatnej przesyłki,
  • wielkości sprzedaży – im więcej sztuk sprzedajesz, tym lepiej,
  • ceny – im niższa, tym lepiej.

Aby poprawić się w tych kryteriach musisz włożyć dużo energii, czasu, a często po prostu zrezygnować z części zysków. W niektórych kategoriach nie masz szans z konkurencją, niezależnie od tego, co zrobisz. Co więc możesz zrobić?

Zadbaj o komunikację z kupującym, a poprawisz trafność allegro

Dobra komunikacja z kupującym to podstawa. Nie musisz ciągłe siedzieć przed komputerem i odpowiadać na pytania i skargi. Stwórz taką aukcję, która nie pozostawi już miejsca na żadne wątpliwości. Dobry tekst sprzedażowy upora się ze wszystkimi dylematami klienta i skłoni go do zakupu bez twojego udziału. Da też klientowi poczucie, że spotkał się z dobrą obsługą, co spowoduje dobrą ocenę i powrót po więcej. A to wszystko bez poświęcania Twojego cennego czasu! Możesz sprzedawać więcej i zarabiać więcej, nie zwiększając swojego nakładu pracy.

Zleć copywriterowi medycznemu stworzenie opisu produktów, a znajdziesz się wysoko w trafności Allegro bez obniżania cen i bez wydatków na reklamę. Spowoduje to nie tylko więcej wejść, ale też zakupów, bo opis przyciągnie klientów do kliknięcia „Kup Teraz” jak magnes. Jeśli chcesz, sprawdź moje portfolio i referencje. Napisz do mnie na kontakt@copywritermedyczny.pl i zwiększ szybko swoje zyski – bez wysiłku!

1 komentarz

Autor Daria Dubiel